+32 (0)85.23.16.85
info@therentalcarfactory.be
Rental Car Factory Logo

FAQ

Als u een vraag heeft over uw autohuur, vindt U hieronder waarschijnlijk het antwoord op Uw vraag. Kunt U het antwoord op Uw vraag niet vinden, vul dan gerust ons contactformulier in of neem contact op met ons afhaalpunt.

Wat te doen bij pech of een ongeval?

In geval van pech:

  • Probeer de oorzaak van het probleem te vinden.

  • Contact The Rental Car Factory op +32 (0)000/00.00.00

In geval van een ongeval:

  • Contact The Rental Car Factory op +32 (0)000/00.00.00

  • Neem genoeg foto's van het ongeluk.

  • Vul de Europese Ongevallenverklaring in. De Europese Ongevallenverklaring bevindt zich in het handschoenenkastje en moet altijd volledig worden ingevuld. Is deze niet of onjuist ingevuld, dan kan de volledige aansprakelijkheid voor schade aan het voertuig of aan derden voor Uw rekening komen. Klik hier voor meer informatie.

Kan de huur van een voertuig worden geboekt als een uitgavenpost voor mijn bedrijf?

Een deel van de autokosten voor de huur van een auto kan worden afgetrokken van de vennootschapsbelasting. Dit aftrekpercentage is afhankelijk van de CO2-uitstoot per kilometer. Onze milieuvriendelijke auto's met een lage CO2-uitstoot zijn fiscaal aantrekkelijker. Informatie over de CO2-uitstoot kan worden opgevraagd in het hoofdkantoor. Deze informatie wordt ook vermeld op de factuur.

Wat is het voordeel van alle aard (VAA) voor een huurauto?

Wanneer een werkgever een bedrijfswagen ter beschikking stelt van zijn werknemers, is het deel van de wagen dat voor persoonlijk gebruik bestemd is, belast. Dit is het zogenaamde voordeel van alle aard, dat wordt berekend op basis van de cataloguswaarde, de eerste inschrijving, de brandstof en de CO2-uitstoot van het voertuig. Het VAA van het huurvoertuig wordt vermeld op het contract en de factuur.

Wat met verkeers- en parkeerboetes?

Verkeersboetes vallen onder het strafrecht en moeten door de bestuurder worden betaald. De Rental Car Factory zal de autoriteit de gevraagde informatie verstrekken. Hiervoor wordt een administratieve kost van €15 excl. BTW aangerekend.

Parkeerboetes of retributies zijn onderworpen aan de lokale wetgeving en moeten door de bestuurder worden betaald. Om extra kosten te voorkomen, raden wij u aan deze binnen de betalingstermijn te voldoen.

Indien The Rental Car Factory de parkeerboete of retributies ontvangt, wordt deze door The Rental Car Factory betaald en wordt dit bedrag aan de klant overgemaakt en in rekening gebracht, vermeerderd met een administratieve kost van €15 excl. BTW.

Bent u het niet eens met de parkeerboete, dan kunt u altijd een bezwaarschrift indienen bij de betreffende gemeente. Informeer The Rental Car Factory hier altijd over. Ongeacht de status van het geschil zal The Rental Car Factory altijd het bedrag van de parkeerboete of het parkeergeld factureren. Indien blijkt dat de betwisting terecht is, wordt de factuur gecrediteerd en het bedrag aan de klant terugbetaald.

Hoe wordt schade aan het voertuig geregistreerd?

Bij het ophalen van het voertuig wordt het voertuig gezamenlijk gecontroleerd. De staat van het voertuig wordt geregistreerd en opgenomen in het huurcontract. Om discussies te vermijden, vragen wij u om foto's te nemen van het voertuig bij vertrek en aankomst.

Wat met de autoverzekering?

De wettelijke aansprakelijkheidsverzekering is inbegrepen in de huurprijs met een franchise van 500 euro. Deze wettelijke aansprakelijkheidsverzekering is geldig in de volgende landen: Andorra, België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Noord-Macedonië, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Servië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Zweden & Zwitserland (Laatste update 01/01/2021).

Elk voertuig is voorzien van een omniumverzekering met een vrijstelling (franchise) van 3% van de cataloguswaarde.

De volgende schade wordt niet gedekt door de omniumverzekering:

  • Schade aan het dak van het voertuig

  • Schade als gevolg van de lading of de vervoerde goederen

  • Schade opzettelijk veroorzaakt door de huurder of bestuurder

  • Schade als gevolg van een grove fout of nalatigheid (bijv. dronkenschap, rijden door rood licht, te hoge snelheid, ...)

  • Geurschade in het voertuig (bv. roken, ...)

Zijn extra kilometers inbegrepen in de huurprijs?

Ja! Een groot aantal gratis kilometers is inbegrepen. Hoe langer u huurt, hoe meer gratis kilometers u krijgt. Je vindt het aantal kilometers en de prijzen voor extra kilometers op de webpagina of in het filiaal.

Is de brandstof in de huurprijs inbegrepen?

Brandstof is niet inbegrepen in de huurprijs. De brandstoftank is vol wanneer het voertuig wordt opgehaald en moet weer vol zijn wanneer het voertuig wordt teruggebracht. Als u niet kunt tanken, tanken wij het voertuig voor u bij. De prijs van deze tankbeurt wordt toegevoegd aan de eindfactuur.

Mag ik met het voertuig naar het buitenland rijden?

Onze voertuigen zijn verzekerd in de onderstaande landen (per 01/01/2021). Wij raden u aan de plaatselijke verkeersinformatie en regelgeving te controleren voordat u op reis gaat, zodat u zonder zorgen naar het buitenland kunt reizen.

  • Andorra

  • België

  • Bosnia and Herzegovina

  • Bulgarije

  • Denemarken

  • Duitsland

  • Estonië

  • Finland

  • Frankrijk

  • Noord Macedonië

  • Griekenland

  • Hongarije

  • Ierland

  • Ijsland

  • Italië

  • Croatië

  • Letland

  • Litouwen

  • Luxemburg

  • Montenegro

  • Nederland

  • Noorwegen

  • Oostenrijk

  • Polen

  • Portugal

  • Roemenië

  • Servië

  • Slovakije

  • Slovenië

  • Spanje

  • Tsjechische Republiek

  • Engeland

  • Zweden

  • Zwitserland

Lage-emissiezones in België

In België zijn er 3 lage-emissiezones (Antwerpen, Brussel en Gent) waar voertuigen met een hoge uitstoot van schadelijke stoffen niet worden toegelaten.

The Rental Car Factory beschikt over een recente vloot van voertuigen met een beperkte uitstoot. Al onze voertuigen zijn toegelaten tot deze lage emissie zones.

Ecovignet Frankrijk

Alle voertuigen van The Rental Car Factory hebben het Ecovignet, zodat u de grote Franse steden kunt bezoeken.

Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

Bij het afhalen van het voertuig kunt u betalen met contant geld, Bancontact of kredietkaart (Mastercard of Visa).

De eindfactuur wordt bij voorkeur betaald via overschrijving of kan in het filiaal betaald worden met cash, Bancontact of kredietkaart (Mastercard of Visa).

Kan ik met een kredietkaart betalen?

Ja, het is mogelijk om met een kredietkaart (Mastercard of Visa) te betalen. Hou er wel rekening mee dat de eigenaar van de kredietkaart aanwezig moet zijn bij het ophalen van het voertuig.

Wanneer ontvangt u de eindfactuur?

Bij het inleveren van het voertuig tijdens de openingsuren wordt het voertuig gecontroleerd op schade en noteren wij de kilometerstand en het brandstofniveau. Op basis hiervan stellen wij de eindfactuur op.

Brengt u het voertuig buiten de openingstijden terug, dan wordt de factuur uiterlijk enkele werkdagen na inlevering van het voertuig verstuurd.

Wanneer ontvang ik een factuur?

Voor elke huur ontvangt u een factuur die per e-mail wordt verstuurd, ten laatste enkele werkdagen na de teruggave van het voertuig.

Indien u een factuur op basis van een BTW-nummer wenst, dient u ons dit voor het begin van de huurperiode mee te delen.

Moet er een waarborg betaald worden?

Bij elke verhuur moet een waarborg betaald worden. Het bedrag van de waarborg hangt af van het voertuig.

Wanneer en hoe wordt de waarborg terugbetaald?

De waarborg wordt afgetrokken van de definitieve huurfactuur. De waarborg wordt onmiddellijk na de eindfactuur teruggestort op de bankrekening van de klant.

Indien u de borg contant heeft betaald en deze ook contant wenst terug te ontvangen, dient u dit bij het afhalen te vermelden, anders wordt de borg teruggestort op het opgegeven bankrekeningnummer.

Op de website:

U kunt gemakkelijk een auto reserveren via onze website.

  1. Ga naar Rental.

  2. Selecteer Uw voertuig.

  3. Selecteer op de voertuigpagina het ophaalpunt en de huurperiode.

  4. Selecteer Uw extras (optioneel).

  5. Voer Uw persoonlijke gegevens in.

  6. Als u een bijkomende vraag heeft over de ophaling, teruggave, enz., vul dit dan in bij de opmerkingen.

  7. Druk op 'Reserveer nu' en wij verwerken Uw aanvraag zo snel mogelijk. U ontvangt een bevestigingsmail. Controleer uw spam-map als U de bevestigingsmail niet heeft ontvangen.

Telefonisch:

Tijdens de openingsuren zijn wij altijd telefonisch bereikbaar om een reservering te maken. Wij kunnen U onmiddellijk informeren of de auto beschikbaar is en U een prijsopgave geven. Als U de auto wilt reserveren, nemen wij Uw gegevens op en ronden wij de reservering af.

Via onze pick-up locatie:

U kunt altijd ter plaatse reserveren, U vindt ons adres op de contactpagina.

Kan ik een voertuig huren op een zon- of feestdag?

Ja, een auto huren op een zon- of feestdag is mogelijk. Hiervoor dient U het reserveringsformulier op onze website in te vullen met de gewenste dag. Wij nemen dan contact met U op om af te spreken wanneer het voertuig opgehaald kan worden. Afhankelijk van de beschikbaarheid kan dit de avond ervoor zijn.

Kan ik mijn reservering verlengen?

U kunt alleen verlengen door contact op te nemen met de afhaallocatie waar u het voertuig heeft opgehaald. De verlenging is pas definitief zodra deze per e-mail is bevestigd.

Wat is inbegrepen in de huurprijs?

Inbegrepen in de huurprijs:

  • Wettelijke aansprakelijkheid (BA) met een vrijstelling (franchise) van 500 euro.

  • Volledige omniumverzekering met een vrijstelling van 3% van de cataloguswaarde.

  • Een groot aantal gratis kilometers hangt af van de huurperiode en het type voertuig.

  • Autopechhulp binnen Europa 24/7 (lijst van landen - zie onder vraag: Kan ik met het voertuig naar het buitenland rijden?)

  • Ecovignette Frankrijk

  • Navigatie (GPS)

  • Air conditioning

  • Reparatie en pechhulp. Pechhulp is alleen inbegrepen als het gaat om een technisch mankement aan het voertuig. Bij een door de huurder veroorzaakte fout wordt een toeslag voor pechhulp in rekening gebracht, afhankelijk van de plaats en het tijdstip van de pech.

Exclusief in de huurprijs:

  • Brandstof: de brandstoftank is vol wanneer het voertuig wordt opgehaald en moet opnieuw worden gevuld wanneer het voertuig wordt teruggebracht. Als U niet kunt tanken, zullen wij het voertuig voor u tanken. De prijs van deze tankbeurt wordt toegevoegd aan de eindfactuur.

  • Het voertuig moet van binnen en van buiten schoon worden teruggebracht. De basisreiniging wordt door ons verzorgd. Als het voertuig niet netjes wordt ingeleverd, worden extra kosten voor de reiniging in rekening gebracht.

  • Opties (bv een verhuispakket, skibox, ...) zijn niet inbegrepen in de huurprijs.

  • Waarborgsom: de waarborgsom moet worden betaald bij afhaling. Dit kan met contant geld, bancontact of creditcard. Het bedrag van de waarborg hangt af van het voertuig.

Hoe werkt het ophalen van uw voertuig?

Na reservering komt u de auto op het afgesproken tijdstip ophalen bij een van onze afhaalpunten. Wij ontvangen het rijbewijs en de identiteitskaart van de bestuurder en vullen de huurovereenkomst in. Na betaling van de borg overhandigen wij u de sleutels. Onze voertuigen worden altijd getankt en schoongemaakt.

Hoe werkt het inleveren van een auto?

U levert een getankt voertuig in op het afgesproken tijdstip. Het voertuig wordt door ons gereinigd. Wij vragen u wel om al het afval uit het voertuig te verwijderen. Als u door omstandigheden het voertuig niet op tijd kunt inleveren, informeert u ons telefonisch.

U levert de wagen in tijdens de openingsuren

Bij aflevering controleren wij het voertuig en als alles in goede staat is, ontvangt u uw garantie terug. Vervolgens bepalen wij de totale huurprijs van het voertuig op basis van het aantal gereden kilometers. De betaling gebeurt ter plaatse en u ontvangt kort na indiening uw factuur via e-mail.

U levert de auto in buiten de openingstijden

U parkeert het voertuig op de parkeerplaats bij het afhaalpunt en haalt uw persoonlijke bezittingen uit het voertuig. Vervolgens sluit u het voertuig af en deponeert u de sleutel in het sleutelhokje. De waarborg van uw voertuig wordt terugbetaald na de controle van het voertuig.

Wat moet ik meenemen bij het ophalen van het voertuig?

Bij het ophalen van het voertuig moet u meenemen:

Een geldige identiteitskaart

Een geldig rijbewijs

Bankkaart, contant geld of creditcard (de eigenaar van de creditcard moet aanwezig zijn bij het ophalen van het voertuig).

Wat als ik mijn huurauto buiten de openingstijden wil ophalen of terugbrengen?

Het ophalen van het voertuig buiten de openingstijden is mogelijk op afspraak.

Bij inlevering buiten de openingstijden parkeert u het voertuig op de parkeerplaats bij het filiaal en haalt u uw persoonlijke bezittingen uit het voertuig. Sluit vervolgens het voertuig af en deponeer de sleutel in het sleutelhokje. De borg voor uw voertuig wordt na controle van het voertuig terugbetaald. Als huurder blijft u verantwoordelijk voor het voertuig zolang het voertuig niet is gecontroleerd door een medewerker van The Rental Car Factory.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Welk type rijbewijs heb ik nodig?

Voor alle voertuigen van The Rental Car Factory heeft u een Europees rijbewijs B nodig.

Wat is de minimum leeftijd om een voertuig te huren?

De bestuurder moet minstens 23 jaar oud zijn.

Zijn er kosten voor een extra bestuurder?

Er zijn geen extra kosten voor een extra bestuurder.